Dester Calibrája

Az autóm (Opel Calibra C20XE) felújításának története, amely tanácsokkal, segítséggel és érdekességekkel is szolgálhat Calibra tulajdonosoknak.

Kapcsolat

Olyan kérdésed van, amivel kapcsolatban még nincs bejegyzés? Írj a destercalibra kukac gmail pont com címre!

Facebook

Friss topikok

Címkék

abarth (1) akkumulátor (2) angeleyes (2) autó (2) autókölcsönzés (1) autómosó (1) autópálya (1) autóvétel (2) autó építés (1) baleset (1) bárdi autó (1) bc (2) bicikli (1) bilincs (1) biztosíték (1) blokk (1) board computer (2) bosch (1) busz (1) c20ne (1) c20xe (3) c25xe (1) calibra (1) chip (1) chiptuning (1) did (1) digitális műszerfal (2) díszléc (1) dodge (1) dtm (1) dual info display (1) ebay (1) egyenetlen alapjárat (1) előzés (1) érmetartó (1) facebook (1) fagyálló (1) fals levegő (1) fedélzeti computer (2) fedélzeti számítógép (2) fék (1) fékbetét (1) fékdugattyú (1) féktárcsa (1) felni (1) felújítás (1) fényszóró (1) ferrari (1) feszültségszabályzó (1) fiat (1) ford (1) futómű (1) garázs (1) generátor (1) gumicső (1) gyertya (3) gyújtás (3) gyújtáselosztó (1) gyújtáselosztó fedél (1) gyújtáskábel (1) gyújtótrafó (2) halogén (1) hengerfej (3) hengerfejtömítés (1) hengerfej síkolás (1) hid (1) hitel (1) hódmezővásárhely (3) hőmérséklet jeladó (1) honda civic (1) hűtő (2) hűtőcső (3) hűtőfolyadék (2) hűtőrendszer (1) hűtőventilátor (1) hűtővíz (4) imbusz (1) irmscher (1) jani (1) katalizátor (1) keke rosberg (1) kerékpár (1) kezes (1) kézifék (1) kézifékkonzol (1) kipufogó (1) klíma (2) kopogásérzékelő (1) kresz (1) laci (6) lámpa (1) lámpamagasság (1) led (1) léptetőgomb (1) london (1) makett (1) málta (1) mammuth (1) márió (1) matchbox (1) mercedes (1) mg (1) mini (1) misi (5) motor (1) msd (1) msd blaster (1) műszaki vizsga (1) nyomáspróba (3) olaj (3) olajgomba (1) olajnyomás (1) pára (1) pillangószelep (1) powercap (2) programtároló (1) projektor (1) punto (1) rc (1) reset (1) seb (1) selejt (1) sfi doboz (1) spoiler (1) szeged (3) szelepfedél (1) szélesítés (1) szervó (1) tárcsafék (1) távirányítás (1) tech1 (1) termosztát (2) tolatólámpa kapcsoló (1) tömítés (1) tömítés átégés (1) toyota (1) tuning (1) vásárlás (1) winney (1) x25xe (1) xenon (1) zebra (1) zsolti (8) [Címkefelhő]

2011.01.17. 19:30 Dester

Áramszünet - I. rész

Előfordulhat, hogy habár az autó benzinnel megy és akár aksi nélkül is eljárogat, amíg le nem állítják, eléggé nagy gubancot okozhat, ha valamiért valahol volt-nincs áram. Ebben a sorozatban ilyen problémákról lesz szó.

2006-ot írunk. Nyugodtan gurulok egy kétsávos főúton, amikor úgy döntök, hogy az előttem lévő tötymörgőt megelőzöm. Látom, hogy jönnek szembe, de messze van még, a 150 ló azért csak 150 ló, szedjük szépen össze a ménest. Mögöttem senki, index ki, finom gyorsítás, kihúzódok balra, majd padlógáz. Odaérek az előzendő autó mellé, amikor viszont a padlógázból bö-ööööööööö lesz, plusz némi rángatás. A szembejövő meg hirtelen már nincs is annyira messze. Enyhe parafaktor előtör, ebből már nem lesz előzés. Gyors satu, visszasorolok a jármű mögé. Látom a kérdőjeleket a másik autó utasfülkéjében, szinte leolvasom a fejéről, hogy mit szórakozik ez a hülye kisköcsög, de az én fejemben is megfordult a kérdés a ráncolódó homlok mögött: mégis mi a szent szar volt ez?

A jelenség később is megismétlődött, sőt, még rá is dobott néhány lapáttal. Tünetek: zömében intenzív gyorsításkor rángatás, majd az autó még lassult is, nem hogy gyorsított volna. Normál haladás közben vagy kisebb gázadásra durrogás, érzem még a talpam alatt is. Az autó mögött álló szemtanú elmondása alapján időnként apróbb lángnyelvek a kipufogóból. Szép ez a rally-ban, de én nem kértem a gyári autómhoz, így aggódás fog el. Tehát vagy több nyálat kap, amivel nem tud mit kezdeni a motor, vagy szimplán csak nem elégetett benzin kerül a kipufogócsőbe. A végeredmény ugyanaz, a hőtől a csőben berobban és ott ég el. Mivel az autó ilyenkor nem is nagyon megy, evidensnek tűnt, hogy nem több benzint kap, hanem egyszerűen csak nem elegendő a gyújtás terhelésen. De miért? Nyilvánvalóan jobban szerettem volna, ha a motorban ég el a benzin, nem azon kívül, már csak a hatásfok miatt is...

Elvittem az autót Zsoltihoz, hogy derítsük fel a probléma okát. Fel is dobott pár opciót, hogy mire számíthatok. Szerencsés esetben csak gyertyát kell cserélni, mert valamelyik tönkrement. Előfordul, na, nem is nagy tétel. Szerencsétlen esetben valami mással lesz a gond, például a gyújtáskábellel vagy az elosztófedéllel. DOHC felirat le, gyújtáskábel le, gyertyák ki. Ezek a gyertyák bizony jók, de azért csere nem ártana. Pont van is, legyen akkor csere. Elviszem az autót próbakörre, nem sokat változott a helyzet. Menjünk tovább, előkerül a multiméter, teszteljük a gyújtáskábeleket, először csak azt a négyet, ami a gyertyákhoz megy. Az eredmény váratlan és roppant lehangoló. Két (kettő!) kábel is teljesen meg van szakadva, de már a harmadik is haldoklik, nem tökéletes az ellenállás, egyedül a negyedik olyan, amilyennek lennie kéne. Basszus, nem csoda, ha másfél hengerrel nem úgy ment az autó, ahogy elvártam tőle. A szikra néha persze még áthúzott, viszont pont akkor nem, amikor a legjobban kellett volna.

Nézzük, milyen lehetőségek vannak. Vehetek egy utángyártott kínai szutykot nagyjából egy tízesért, de az biztosan nem lesz túl tartós. Tehát pénzkidobás. Vehetek gyárit az Opeltól, az meg úgy hatvan-hetven rugó lett volna, és akkor még ki sincs cserélve, csak a kezembe kapom. Na persze, otthon meg pénznyomdám van. Milyen lehetőség van még? Lehet még rendelni attól a beszállítótól is, aki az Opelnak is szállít, tehát gyakorlatilag a gyártótól. Ez 23 darab ezres lenne, a kábel tökéletesen megegyezik a gyárival, csak  épp nem GM feliratú zacskóban érkezik. Nem hiszem, hogy bárkinek is megérne kb. negyvenezer forintot ez a két betű, még ha arannyal is lenne körbefuttatva... Nem kell mondanom, megrendeltük, Zsolti seperc alatt kicserélte és ezzel a kábelszettel azóta is tökéletesen működik a gyújtás - ezen része.

28 komment

Címkék: gyertya előzés zsolti gyújtás gyújtáskábel


A bejegyzés trackback címe:

https://calibra.blog.hu/api/trackback/id/tr832574930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

r3d 2011.01.25. 14:21:43

Ahh, okos google :) Bocsi, nem a cikkhez szolok. Viszont van egy V6 Calibram (C25XE), amelyik elkezdett betegeskedni par napja. Lofasz ksi problemanak tunik,de persze Calieknal ilyesmi nem letezik :)
Na, az van, hogy az utaster vilagitas nem alszik el, mintha nyitva lenne az ajto. A riogato ezt persze erzekeli es egyreszt zaraskor hanggal jelzi, masreszt nyitaskor figyeli az ajtokat es ha nem trotent nyitas, visszazar. A kapcsolokat csekkoltam, semmi bajuk. Az en gyanum, hogy letestel vmelyik kabel, de fogalmam sincs hogy teszteljem. Van multimeterem, vmi otlet?
Ja, meg vmi. Ajto nyitaskor eddig vinnyogott, ha egve maradt a fenyszoro. Most ezt sem csinalja. A fenyszoro kapcsolot kiszedtem, ettol elmeletileg ugye el kellett volna aludni a belso lampanak (ha a kapcsolo rossz), de nem tette, szal az valszeg jo. Ennyi. Help!

Dester 2011.02.07. 14:53:43

A francba, annyira hülye helyen van az a link az értesítőben, hogy sikerült kimoderálnom a hozzászólást. Úgyhogy bocs, hogy így válaszolok...

"Szia Dester!
Lenne egy kérdésem, ami nem a cikkhez szól. Írtad a múltkor nekem, hogy van egy ismerősöd aki ír neked chipet. Azt szeretném kérdezni, hogy tud-e olyat, hogy a gyáritól nagyobb injektorokhoz írna programot, esetleg a meglévő EDS chiphez beírná-hozzáillesztené (nem is tudom mi lenne a megfelelő szó)."

Megadom inkább az elérhetőségeit, és kérdezd meg tőle.
Weblap: www.roxracing.eu
E-mail: rox kukac roxracing pont eu

Hivatkozz nyugodtan rám.

@r3d: örömmel segítenék, de sajnos nem tudok. Viszont nekem is van hasonló gondom: a komfortfunkció elment nálam is néhány éve, és az ablakok gyújtás nélkül csak akkor mennek le-fel, amikor a vezetőoldali ajtó nyitva van. Hogy mitől van ez, nem tudom.
Annyit láttam viszont a mostani szétszedéskor, hogy néhány érintkező és ellenállás nagyon durván el van rozsdásodva az autómban. Lehet, hogy érdemes lenne átnézni az elektromos rendszert nálad is... :)

r3d 2011.02.07. 15:13:57

@Dester: Jobb keson, mint soha, ugye. Azota megoldottam a problemat es mivel inkabb keson valaszoltal, mint soha, meg is osztom :)
Mellesleg akar a te ablaklehuzos problemadhoz is lehet koze, amilyen idegesito bena egy hulyeseg...
Na szoval: az en megoldasom a belso vilagitas PCB-je volt. Kicsereltem es mukodik minden, mint ujkoraban. Elotte persze lebontottam a fel autot korrozio, szakadas, testeles utan kutatva. Hat ennyi a heppiend. Kapd ki a belso vilagitast (sima pattintos kihuzos), nezd meg a PCB-t, ha talalsz gyanus jeleket (szinte biztos, hogy fogsz) akkor vegyel 3-4 ezerert egy masikat. Omega, corsa, vectra... szinte mindegyik jo bele. En omegat vettem, mert annak mozgathato a ket oldalso lampaja.

Dester 2011.02.07. 15:26:08

@r3d: Köszi a választ! :)

Nekem már eleve Omega lámpám van benn, a térképolvasós fajta. Meg fogom nézni, köszönöm! Ha ez volt a baja, ha nem, megírom itt vagy majd egy új blogbejegyzésben.

r3d 2011.02.07. 15:49:06

@Dester: Remelem mazlid lesz :)
Jut eszembe, szep a verda!

Dester 2011.02.07. 15:52:04

@r3d: Köszi szépen :) Meg majd akkor milyen szép (és jó) lesz, ha elkészül :)
Ma meg úgyis találkozni fogok a szerelővel, akinél épp az autó van, mondani fogom neki majd ezt is. Épp úgyis az elektronikával bíbelődik.

r3d 2011.02.07. 15:58:09

@Dester: Nyugtass meg, hogy nem tervezel need for speed spoilerezest, meg lila fenyt az alvazra! Nem gondolom, hogy ilyen galadsagot tervezel, de en mar nem bizom senkiben :D

Dester 2011.02.07. 16:02:14

@r3d: Nem, nem optikai tuning lesz. Most a komplett elektronika lesz rendberakva (mivel el lett barmolva, ez egy hosszú sztori, majd megírom), plusz remélhetőleg egy működő klíma kerül az autóba. A vas része már benne van, de kicsit át kell alakítani a rendszert, plusz az elektronikát utána kell igazítani.

Ezen felül majd egy komplett lakatolás plusz újrafényezés (feketére) van tervben idénre, nem nagyon halogathatom tovább, mert itt-ott eléggé rozsdás a lelkem. :(

Spoilerezés nem lesz, legfeljebb annyi, hogy egy gyári Irmscher szárny kerüljön hátra. Viszont egyelőre nem tudom behozatni az atyaúristennek se Németországból (amit kinéztem), úgyhogy a terv pang kicsit. Ezenkívül semmi új optikai tuningot nem tervezek, pláne nem Need For Speed stílusban, maximum majd egyszer egy szép felniszett kerül fel és ennyi.

r3d 2011.02.07. 16:20:02

@Dester: zser :)
Kis info a gepsarkanyrol, ha erdekel (miert is ne erdekelne? Ha mar voltal olyan aberralt, hogy nekiugrottal egy calinak, biztos erdekel a tobbi elmeroggyant is :)
Fujkalason tulestem par honapja, karosszeria csodas allapotban van (fekete afkorsz, de a gyari szurkes-fekete metal festek). Legkondi is popec (eredeti), kb egy eve kompresszor-csere volt. Felnik: grafitszurke MOMO GT2.
Az utso muvelet (a belso vilagitas szivason kivul) Omega alu szelepfedelek kerultek az autoba. Ezen sokat filoztam, mert az omega fedeleken mashol van az olajbeonto es igy a motorboritast nem tudtam visszarakatni. Dehat folyt az olaj a muanyag fedel alol :( Na mindegy, kompromisszumos megoldaskent felpoliroztatom nemsokara...
Most, hogy irkalom ezeket, azt kell latnom, hogy a komment mufaj egyszeruen nem alkalmas ra, hogy a tobbit is leirjam hehh. Annyi minden tortent mar a kicsikevel... :)

Dester 2011.02.08. 10:55:17

@r3d: fotók akadnak? :) Nomeg tudsz jól, lassan, de nem annyira drágán dolgozó lakatost? :)

Tegnap megemlítettem a szerelőnek ezt a komfortelektronikás hülyeséget, azt mondta, megnézi. Kíváncsi leszek.

r3d 2011.02.08. 13:40:52

@Dester: Ja, feldobaltam ide parat (na jo, az osszeset, ami van. Mindharmat :) Hja, kene par fotot csinalni. Na majd ha sut a nap, meg visszakerulnek a nyari felnik)

r3dcali.deviantart.com/gallery/

Lakatolas. Hat a csavo nem dolgozik lassan, viszont jol igen. A hatso sarvedo elemeket kellett rendberakni, mindkettot, kicsit rozsdasodtak a kerek korul. Lakatolassal, fujassal egyutt volt 5 nap / 110k asszem(?). Otthon fusizta, meg ismeros ismerose, szal ez valszeg barati ar, meg idotartam. Ha gondolod, rakerdezek, aztan megbeszeljuk vmivel intimebb korulmenyek kozott (mail monnyuk).
Az elektronyikat ne felejtsd elmeselni, mert en is kivancsi vok!

Dester 2011.02.08. 13:48:37

@r3d: oké, megtárgyaljuk majd, ha odakerül a dolog. :) Köszönöm előre is.
Nekem majd valószínűleg jobban le kell bontani az autót, a tanksapkánál és a másik oldalon a kerékjárati ívnél (3 helyen) rozsdásodik, plusz még ahol nem látom...

Speedman 2011.02.09. 09:59:12

Dester: Nem szabad spórolni a lakatolás-fényezéssel. A jó munkát meg kell fizetni. Lehet kicsit többe kerül, mint a kókányolós, de legalább nem kell egy-két év múlva újra hozzányúlni. Nekem szerencsém van, mert van egy baráti testvérpár a városunkban (az egyik karosszériás, a másik fényező), akik minőségi munkát végeznek. Még sosem kellett reklamálni.

Dester 2011.02.09. 10:13:33

@Speedman: no, az ő elérhetőségük majd aranyat érne. :) Facebookon megtaláltok (Dester's Calibra csoportban az admin), de adhatok privát email címet is mindkettőtöknek, ha az kényelmesebb.
Alapvetően nem spórolni akarok a lakatolással-fényezéssel, meg minőségi munkát szeretnék, de azért nem szeretnék félmilliót költeni az egészre. Pontosabbat "szeretnék", de annyi nincs. Úgyhogy valami nem kókány, de nem is méregdrága megoldást keresek, hanem valahol a kettő között. Ami gáz, hogy lehet, hogy atomjaira kell szedni az autót ahhoz, hogy mindenhol rendesen le legyen kezelve, tehát esetleg még a motort is ki kell venni, hogy egyes karosszériaelemekhez hozzá lehessen férni.

r3d 2011.02.09. 12:49:36

@Dester: uhh, motorkiszedes aze' durvanak tunik... ekkora a baj?
Az a tesopar jol hangzik, ha nem tul dragak, meg ki vannak probalva. Az en emberemnek ez volt az elso tevekenysege az auton, ranezesre tokeletes a melo, a tartossag majd csak kesobb derul ki ugye :)
Persze volt oka, hogy megbiztam benne... de az nem kommentbe valo.

Dester 2011.02.09. 13:21:30

@r3d: világos. Sajnos ugye a tornyoknál is lehet probléma (és idővel mindenképp lesz is), ahhoz meg le kell bontani az elejét is. Ha már rendesen, akkor rendesen, vagy meghúzunk egy határt. Evvan. :)

Speedman 2011.02.09. 23:29:31

Dester: Azért félmilla kicsit drága lenne. Én 2007-ben újítottam fel náluk a gépet. Az alját és az elejét kellett kilakatolni (nyúlványok,sárvédők mögötti részt stb.)+ a hátsó lökhárító mögötti rész+fényezni a két sárvédőt (eredetit cserélve), motorháztetőt, első lökhárítót. A vége 170e lett.
Itt egy kép az enyémről oldalról:
imgfrm.index.hu/imgfrm/9/3/0/0/THM_0005419300.jpg
Azt hiszem nehéz lenne ránézésre megmondani melyik elemen eredeti, melyiken újrafényezett a kasztni.

Kb. 20e körül mondták tavaly egy elem fényezését, ami a calibránál 200e-t jelentene telibe fújva+a kasztnizás. Hogy mi a drága relatív. Lehet van aki 50e olcsóbban is megcsinálja, de ha 2 év múlva "kirügyezik" akkor az olcsóbb lesz a drága.

A motort nem szokták kivenni. Ha ki kell venni, akkor már lehet nem is érdemes hozzányúlni.
Azért egy jó tanács. Soha ne csináltass fél munkát. Ha nincs rá épp pénzed, akkor halaszd inkább későbbre a felújítást, de akkor tegyél rendbe mindent, különben csak tákolás lesz az egész, amit később te is megbánsz majd.
Majd el felejtettem nyíregyházi vagyok. Szóval nem túl közel hozzád. Ha nem találsz mást a közelben segítek.

Pont 3 hete tolattak bele a munkatársam matizába. Megkért segítsek javítás ügyben. Őket ajánlottam. Igen elégedett volt a végeredménnyel. A vétkes biztosítója a román Astra volt. Korrektek voltak. Kárfelmérés után 1 hétre már rendezték is a kárt.

Speedman 2011.02.09. 23:38:48

r3d: Azért is jó, mert nincs egymásra mutogatás rossz munka esetén a karosszériás és a festő között. Sőt, volt olyan, amikor a fényezés a rossz(régebbi) gitt miatt nem lett jó, újrafényezték azokat az elemeket a saját hasznuk rovására (én b*sztam el, én hozom helyre). Valahol itt kezdődik a korrektség.

Dester 2011.02.10. 18:49:21

@Speedman: nagyon köszönöm az infókat! No és tényleg szép lett a verda, minden elismerésem!
Egyébként ha egyszer meg kell csinálni az autót, akkor a hely majdnem mindegy. Ahová kell, elviszem az országban, azon nem fog múlni. Egyébként 50e Ft-on meg nem fogok szőrözni, csak legyen jó. ;)

r3d 2011.02.10. 20:43:37

@Speedman: Nagyobb kep nincs? En ebbol meg nem mondom, hogy egy szepen fujt calit, vagy egy rozsdas zaporozsecet latok :)

Speedman 2011.02.10. 23:05:57

Ez nem jött össze. Azt a fórumot hozta ki, amire feltettem anno.
Na még egyszer.
imgfrm.index.hu/imgfrm/9/3/0/0/BIG_0005419300.jpg

Speedman 2011.02.10. 23:26:34

Sajnos nem tudom feltenni, azokat a képeket, amilyen állapotban megvettem. Megfeküdt az akkori laptopom az összes adattal. A motorháztető olyan matt volt, hogy felpolírozva nem ütött el a többitől, az első lökhárítót meg vszeg teddy hengerrel festették le. Viszont a többi része nem volt vészes+ ezzel az alufelnivel adták, vadonatúj hifi rendszer és összes működő elektronika. Az ár meg pimaszul olcsón.

r3d 2011.02.11. 14:49:08

@Speedman: na, igy mar jobban latszik. Szepnek tunik meg pirosan is :)
Milyen moci van benne?
Jut eszembe, nem tudja vmelyikotok, milyen kezifekkar valo bele? Direkt Calibrahoz nem nagyon talalok... Mar halodik egy ideje, ki kene cserelni.

Dester 2011.02.11. 14:54:30

@r3d: a forum.calibraclub.net fórumon mintha szoktam volna néha látni ilyet, érdemes lenne ott körülnézni. Ha nincs azonosítód, érdemes regisztrálni, könnyebb lesz az életed. :)

r3d 2011.02.11. 15:03:34

@Dester: Naa, ez feleledt? Mikor utojara neztem tiszta hulla volt az egesz... merszi moszio :)

Speedman 2011.02.11. 16:03:47

r3d: c20xe
Ne az indexes clubot nézd, az tényleg vegetál, mert a sok vita miatt zárt klubbá tették a moderátorok.
süti beállítások módosítása