Dester Calibrája

Az autóm (Opel Calibra C20XE) felújításának története, amely tanácsokkal, segítséggel és érdekességekkel is szolgálhat Calibra tulajdonosoknak.

Kapcsolat

Olyan kérdésed van, amivel kapcsolatban még nincs bejegyzés? Írj a destercalibra kukac gmail pont com címre!

Facebook

Friss topikok

Címkék

abarth (1) akkumulátor (2) angeleyes (2) autó (2) autókölcsönzés (1) autómosó (1) autópálya (1) autóvétel (2) autó építés (1) baleset (1) bárdi autó (1) bc (2) bicikli (1) bilincs (1) biztosíték (1) blokk (1) board computer (2) bosch (1) busz (1) c20ne (1) c20xe (3) c25xe (1) calibra (1) chip (1) chiptuning (1) did (1) digitális műszerfal (2) díszléc (1) dodge (1) dtm (1) dual info display (1) ebay (1) egyenetlen alapjárat (1) előzés (1) érmetartó (1) facebook (1) fagyálló (1) fals levegő (1) fedélzeti computer (2) fedélzeti számítógép (2) fék (1) fékbetét (1) fékdugattyú (1) féktárcsa (1) felni (1) felújítás (1) fényszóró (1) ferrari (1) feszültségszabályzó (1) fiat (1) ford (1) futómű (1) garázs (1) generátor (1) gumicső (1) gyertya (3) gyújtás (3) gyújtáselosztó (1) gyújtáselosztó fedél (1) gyújtáskábel (1) gyújtótrafó (2) halogén (1) hengerfej (3) hengerfejtömítés (1) hengerfej síkolás (1) hid (1) hitel (1) hódmezővásárhely (3) hőmérséklet jeladó (1) honda civic (1) hűtő (2) hűtőcső (3) hűtőfolyadék (2) hűtőrendszer (1) hűtőventilátor (1) hűtővíz (4) imbusz (1) irmscher (1) jani (1) katalizátor (1) keke rosberg (1) kerékpár (1) kezes (1) kézifék (1) kézifékkonzol (1) kipufogó (1) klíma (2) kopogásérzékelő (1) kresz (1) laci (6) lámpa (1) lámpamagasság (1) led (1) léptetőgomb (1) london (1) makett (1) málta (1) mammuth (1) márió (1) matchbox (1) mercedes (1) mg (1) mini (1) misi (5) motor (1) msd (1) msd blaster (1) műszaki vizsga (1) nyomáspróba (3) olaj (3) olajgomba (1) olajnyomás (1) pára (1) pillangószelep (1) powercap (2) programtároló (1) projektor (1) punto (1) rc (1) reset (1) seb (1) selejt (1) sfi doboz (1) spoiler (1) szeged (3) szelepfedél (1) szélesítés (1) szervó (1) tárcsafék (1) távirányítás (1) tech1 (1) termosztát (2) tolatólámpa kapcsoló (1) tömítés (1) tömítés átégés (1) toyota (1) tuning (1) vásárlás (1) winney (1) x25xe (1) xenon (1) zebra (1) zsolti (8) [Címkefelhő]

2011.03.28. 21:15 Dester

Áramszünet - II. rész

2007 augusztusában járunk. Nem volt túl jó évem, ehhez csak részben járult hozzá a tény, hogy éppen új állást kerestem. Úgy döntöttem, nem Szegeden, hanem Budapesten nézelődök. Sajnos ez a gyakorlatban jó néhány utat jelentett Szeged és Budapest között az állásinterjúk miatt. Irgalmatlan meleg időszak volt, én ennek külön örültem a fekete autóban, klíma és tetőablak nélkül. Ezért inkább csak Budapest határában öltöztem át díszpingvinnek egy benzinkúton, ugyanis gyönyörűen szétizzadtam volna az M5-ösön a bő órás út alatt, a gyűrődésekről nem is beszélve. Az más kérdés, hogy egyszer az övemet, másszor meg a gatyámat hagytam otthon, így csempészve külön izgalmakat a napba, de ez nem ide tartozik.

Az egyik interjú előtt nem sokkal néha ki-kivillant országúton a check control, kivillogtatás után a lamdbaszonda feszültség alacsony üzenet mosolygott rám. Felhívtam Zsoltit, és megnyugtatott, hogy emiatt biztosan nem lesz gond, a lambdaszonda hibájától nem fog megállni az autó. Akkor nem is kell aggódnom, és majd legközelebb ránézünk, ha arra járok. Belefér.

Nyugodt szívvel indultam el az akkori barátnőmmel Budapest felé. Megint kegyetlen meleg volt (az állásinterjú egyébként sikeres volt), míg hazafelé nem egy, hanem két balesetbe is belefutottunk az M5-ösön Lajosmizse magasságában. Szerencsére nem aktív résztvevőként. A baleset egyenes következménye a dugó, mi is araszolgattunk a belső sávban. Csupán a meleg miatt fájt kicsit a fejem, nem siettünk, nyugodt voltam.

Egyszer csak - a motor leáll. A műszerfal sötét. Baszki. Indítóznék, de delej nuku. Nem hogy nem pöccen be a motor, de még csak meg se forgatja - sőt, a műszerfalon is alig pislákolnak a kontrollfények. Közben a sor lassan csorog, de nem a belső sáv, amit történetesen én blokkolok. Örökkévalóságnak tűnő másodpercek telnek el, mögöttem felharsan az első dudaszó. Kiteszem a vészvillogót, ami nem is nagyon látszik a szikrázó napsütésben - nem csoda, alig villog. Gyorsan kipattanok, elkezdem tolni az autót a külső sáv felé. Tömött sorok lévén nem egyszerű, integetek a másik sávnak, megértőek. Kivéve azt a bolgár kamiont, amelyik nem hajlandó megállni, amíg kitolom az autót a leállósávba. Kicsit félrehúzza ugyan a kormányt a leállósáv felé, de így is majdnem nekitolom az oldalának, az autóba beugorva-nyúlva rántom be a kéziféket majd ki is engedem. Újra elkezdem tolni, közben elgurul a gyógyszerem is, jön ki a feszültség, üvöltve küldöm el a felmenőit három generációra visszamenőleg. Mivel rohadt meleg volt, sok autónak le volt húzva az ablaka, úgyhogy szép kis nézőseregem akadt, de szerintem csukott ablakokon keresztül is lehetett hallani. Az autópálya népe empatikusan néz, néhányan meg is kérdezik, tudnak-e segíteni. Nem nagyon tudtak, szerencsére ekkorra már odaértem a leállósávba is.

Gyors telefon, hála az égnek édesapám is pont Budapesten volt aznap a Ford Fusionnel. Cirka két óra múlva ér az M5-ösön a lerobbanás helyéhez, azt valahogy csak kivárjuk azért. Közben megérkezik az előttünk lévő balesethez a trailer a leállósávon. Rendes a pacák, megkérdezi, segíthet-e valamit. Nem nagyon tudott, de javasolja, hogy mivel nemsoká jönnek a rendőrök mögötte, tegyem ki a háromszöget, nehogy baj származzon belőle. Igaza van, én a nagy idegességem közepette teljesen el is felejtettem.

A kép NEM illusztráció

Közben felnyitom a motorháztetőt, nézegetem, mi lehet a baj - mivel se multiméterem, se más cuccom, és látszólag mindent rendben találok (szíjak is fenn), ennyiben is marad a téma.

Megjön pár percen belül a rendőr is, már messziről integetek neki, hogy nem jókedvemben állok a leállósávban. Megáll mögöttem, kérdi mi a baj, dióhéjban összefoglalom neki. Megkérdezi ő is, hogy segíthet-e valamit, de sajnos ő sem nagyon tud.

A következő két óra nagyon lassan telik el. Bár már este hat körül jár az idő, még mindig fullasztóan nagy a hőség, az aszfalt is csak úgy okádja a forróságot. Végül befut édesapám is, négyen ülnek a Fordban, köztük apám nagydumás kollégája is. Valamilyen továbbképzésen jártak a fővárosban. Nézegetik tanácstalanul a motorteret, próbálkoznak ezzel-azzal, de az autó természetesen nem indul be. Előkerül a vontatókötél is, összekötjük a két gépet. A KRESZ szerint vontatott autóban csak a sofőr tartózkodhat, így eléggé unalmasan telt a hazaút. Társaságom nincs. Elektronika semmi, így nincs zene sem, jobb híján a telefonomon kapcsoltam be, hogy legalább az cincogjon. Arról az apróságról nem is beszélve, hogy ilyenkor természetesen a szervó sem működik, ami Calibránál nem túl kellemes. Rendesen neki kell feküdni a kormánynak, hogy a 205-ös papucsokat elfordítsa az ember izomerővel, plusz a féket is két lábbal (és 85 kilóval) kellett taposnom. A következő néhány nap éreztem az út utóhatásait rendesen a combomban és a vállamban is. A hab a tortán az volt, hogy míg én a szolid 40 fokban aszalódtam a kocsiban és közben halálra untam magam, láttam, milyen jó a hangulat előttem öt méterre a klímás másik autóban édesapám szövegláda kollégájának köszönhetően... Vááh.

Otthon persze amint lehetett, rábíztam az autót Zsoltira. Nézi multiméterrel, semmi töltés. Az akkumulátor is teljesen le van merülve. Betesz egy másik aksit, az autó azonnal beindul, de a generátor csak nem tölt. Az exbarátnőm édesapjához kerül az autó, mivel ők értenek az ilyesmihez, ráadásul Zsoltinál sincs épp szabad kapacitás. Másnap jön is a hír: a generátor feszültségszabályzója döglött be. Nem egy nagy tétel, ki is cserélték, minden rendben. Egy tízezer forintos alkatrész.

Szemfüles olvasókban felmerülhet a kérdés: ha nincs töltés, arról egy szép piros lámpa is tájékoztat a műszerfalon a gyújtás ráadásakor. Bennem is felmerült. Megnézzük azt is, és itt jön a történet csattanója: kiégett az izzó. Nem sokkal azelőtt, hogy tönkrement volna a feszültségszabályzó, de én nem vettem észre. USER FAIL.

4 komment

Címkék: autópálya akkumulátor zsolti generátor feszültségszabályzó szervó


A bejegyzés trackback címe:

https://calibra.blog.hu/api/trackback/id/tr1002779322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Speedman 2011.04.25. 15:34:38

Hogy áll a gép felújítása?

Dester 2011.04.30. 11:04:20

@Speedman: egész jól, bár a klíma épp megint nem megy. Most már tényleg csak a karosszéria rendberakása marad erre az évre, ha minden jól megy. :)

Speedman 2011.05.01. 20:43:50

A klímám nekem is kimúlt Főképp amiatt, hogy telenként pihent a garázsban, amit a klímakompresszor nem tolerált, és megadta magát.
Ha a karosszériára nem találsz jó szakembert szólj. Az email-em nem titkos.

Dester 2011.05.01. 21:50:29

@Speedman: de az enyém még csak most került bele az autóba, egyszer használtam csak 1 percig. :) Majd erről is lesz bejegyzés.
A karosszériás elérhetősége biztosan jól fog jönni, szólni fogok mindenképpen, előre is köszönöm!
süti beállítások módosítása