Dester Calibrája

Az autóm (Opel Calibra C20XE) felújításának története, amely tanácsokkal, segítséggel és érdekességekkel is szolgálhat Calibra tulajdonosoknak.

Kapcsolat

Olyan kérdésed van, amivel kapcsolatban még nincs bejegyzés? Írj a destercalibra kukac gmail pont com címre!

Facebook

Friss topikok

Címkék

abarth (1) akkumulátor (2) angeleyes (2) autó (2) autókölcsönzés (1) autómosó (1) autópálya (1) autóvétel (2) autó építés (1) baleset (1) bárdi autó (1) bc (2) bicikli (1) bilincs (1) biztosíték (1) blokk (1) board computer (2) bosch (1) busz (1) c20ne (1) c20xe (3) c25xe (1) calibra (1) chip (1) chiptuning (1) did (1) digitális műszerfal (2) díszléc (1) dodge (1) dtm (1) dual info display (1) ebay (1) egyenetlen alapjárat (1) előzés (1) érmetartó (1) facebook (1) fagyálló (1) fals levegő (1) fedélzeti computer (2) fedélzeti számítógép (2) fék (1) fékbetét (1) fékdugattyú (1) féktárcsa (1) felni (1) felújítás (1) fényszóró (1) ferrari (1) feszültségszabályzó (1) fiat (1) ford (1) futómű (1) garázs (1) generátor (1) gumicső (1) gyertya (3) gyújtás (3) gyújtáselosztó (1) gyújtáselosztó fedél (1) gyújtáskábel (1) gyújtótrafó (2) halogén (1) hengerfej (3) hengerfejtömítés (1) hengerfej síkolás (1) hid (1) hitel (1) hódmezővásárhely (3) hőmérséklet jeladó (1) honda civic (1) hűtő (2) hűtőcső (3) hűtőfolyadék (2) hűtőrendszer (1) hűtőventilátor (1) hűtővíz (4) imbusz (1) irmscher (1) jani (1) katalizátor (1) keke rosberg (1) kerékpár (1) kezes (1) kézifék (1) kézifékkonzol (1) kipufogó (1) klíma (2) kopogásérzékelő (1) kresz (1) laci (6) lámpa (1) lámpamagasság (1) led (1) léptetőgomb (1) london (1) makett (1) málta (1) mammuth (1) márió (1) matchbox (1) mercedes (1) mg (1) mini (1) misi (5) motor (1) msd (1) msd blaster (1) műszaki vizsga (1) nyomáspróba (3) olaj (3) olajgomba (1) olajnyomás (1) pára (1) pillangószelep (1) powercap (2) programtároló (1) projektor (1) punto (1) rc (1) reset (1) seb (1) selejt (1) sfi doboz (1) spoiler (1) szeged (3) szelepfedél (1) szélesítés (1) szervó (1) tárcsafék (1) távirányítás (1) tech1 (1) termosztát (2) tolatólámpa kapcsoló (1) tömítés (1) tömítés átégés (1) toyota (1) tuning (1) vásárlás (1) winney (1) x25xe (1) xenon (1) zebra (1) zsolti (8) [Címkefelhő]

2010.12.02. 19:57 Dester

Ha nekem egy Irmscher Calibrám lenne...

A minap egy érdekességet hozott a posta. Már a boríték sem volt piskóta, muszáj megmutatnom, jót mosolyogtam a kedves felhíváson:

Ami pedig benne volt: egy eredeti, német nyelvű Irmscher prospektusról van szó. Könnyen lehet, hogy akadnak olyan olvasók, akiknek semmit sem mond ez a név. Viszont így már ismerősebb lesz, biztos vagyok benne: ami a BMW-nél az M sorozat, a Mercedesnél az AMG, az az Opelnál lényegében az Irmscher.

Eddig az Irmscher Calibrákról csak annyit tudtam, hogy a 8 szelepest (C20NE) biztosan elővették és átalakították kicsit. Úgy sejtettem, hogy némileg erősebb a gyárinál, kerül egy plusz logó hátulra, van szép pótféklámpás lapos szárny, és kb. ennyi. Egy ilyenben ültem is még azelőtt, mielőtt az én autómat megvettem volna, de mivel nem volt túl sok összehasonlítási alapom, nem figyeltem meg minden apró részletet. Nos, ahogyan az lenni szokott, a kép ennél sokkal árnyaltabb.

Individuelle Optik, sportliche Technik

A cég az összes változatnál újraprogramozta a motorvezérlést, így kicsi pluszt is ki tudtak préselni a gyári blokkokból. C20NE-ből 121 vagy 130 lóerőt, míg a turbósból (C20LET) 234 lóerőt. A C20XE és a C25XE/X25XE motoradatai nincsenek benne, pedig a felniknél például említi, hogy létezett, nem is értem. (Az első módosított chip, ami az autómba került, pont egy Irmscher chip volt, ennek révén ismertem meg Lacit.) No de természetesen nem érték be ennyivel. Egyedi, Irmscher logós dupla csövű kipufogót is kaptak ezek a változatok, valamint maximum 30mm-es ültetést. A leglátványosabb változások viszont kétségkívül a karosszériát és a felniket érintik. Két lépcsős spoilerszett volt elérhető az autóhoz, de már az egyszerűbb is sokat hozzátesz a gyári külsőhöz. Szerény véleményem szerint inkább "kijavítja", időtállóbbá teszi a gyári karosszériát, minden Calibrának már eleve így kellett volna kinéznie. A színrefújt díszlécek és szép felnik kb. egy évtizedet fiatalítanak az autón.

A szolidabb változat módosított első lökhárítóval, színre fújt díszlécekkel és pótféklámpás hátsó szárnnyal büszkélkedhetett (ez utóbbi a sicherheit jegyében), no és persze Irmscher logós könnyűfém-felnikkel. Az extrémebb változat ezeken kívül egy szépen keretbe foglalt szélesítést is kapott: gyári lökhárító koptatóval, a hátsóhoz szintén kiegészítés alulra, valamint szélesebb kerékjáratok és ezzel összehangolt küszöbök. Felniből háromféle létezett, mind csillagformájú. A turbós és a V6-os változat vagy 17"-osat kapott (7,5x17 ET40), vagy 16"-osat (7x16 ET39), a többi pedig 7x16 ET42-t.

Őszintén nem tudom, Magyarországon létezik-e eredeti, hamisítatlan Irmscher Calibra. (Amiben ültem, nem tudom megvan-e még.) Ha létezik, és a tulajdonosa vagy, dobj rám egy üzenetet, roppantul érdekelne.

22 komment

Címkék: spoiler felni irmscher szélesítés c20xe c25xe x25xe c20ne díszléc


A bejegyzés trackback címe:

https://calibra.blog.hu/api/trackback/id/tr732476413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Speedman 2010.12.19. 19:36:51

Szerintem pont a Calibra az az autó, amelyikre nem kell optikai tuning. Gyárilag úgy jó, ahogy van. A színre fújt díszlécek csak rontanak az összképen. Max. egy 17"-os felni alá és kész. Még a lapos szárny is ront az összképen.

Dester 2010.12.19. 19:46:37

@Speedman: no hát igen, ízlések és pofonok, az optikai tuning szükségtelenségével egyébként nagyrészt egyetértek. A 16-17"-os felni szerintem is kötelező, az alsó koptatókat már nem szeretem én sem. Viszont a Cliff első lökhárító a legszebb szerintem, amit lehet rá kapni.
A díszléc gyári, "koszos szürke" színe véleményem szerint öregíti az autót, ezért tetszik a színrefújt változat.

A lapos szárny nekem szintén tetszik, de csak az Irmscher féle. A Mantzel sem tetszik már, a vasalódeszkákról már nem is beszélve. Egyébként meg tolatáskor jól jön. :) Roppant nehéz belőle kilátni hátra, ha van fenn szárny az autón, valamennyit segít. Az enyémen sincs, úgyhogy erre akkor jöttem rá, amikor az egyik cimborámét vezettem két napig, amin viszont volt Irmscher szárny. Jó, egy idő után azért "érzi" az ember az autót, de pl. esőben, éjszaka még így évek múltán is borzasztóan utálok tolatni vele.

Speedman 2010.12.19. 20:34:26

Szerintem a Calibra optikai tuningok 90%-a ronda. Azért vannak szépek, de azoknál már millió felett van a végösszeg. Egy szép első lökhárító még belefér, ha kevés pénzünk van. A díszlécek meg pont dobnak az autón. Persze ha matt, akkor le kell kezelni.
Itt egy kép az enyémről:
imgfrm.index.hu/imgfrm/9/2/9/5/BIG_0005419295.jpg
Tolatáskor én nagyjából megszoktam a méreteit . Mikor nagy ritkán mégsem érzem, kinyitom az ajtót, és kinézve tolatok mint a nagyok. :)

Dester 2010.12.20. 09:39:48

@Speedman: Szép darab, gratulálok hozzá. :) Jól látom, a hátsó lámpa le van fújva?

Egyébként én is pont ezt a módszert hallottam, amikor az egyik srácot megkérdeztem, hogy a betonéval vetekedő átláthatóságú hátsó szélvédőfólia mellett hogy a fenébe tolat éjszaka. "Kinyitom az ajtót." :)))

Speedman 2010.12.20. 13:47:07

Nincs fújva a lámpa, csak az erős fény miatt látszik annak. Mint mondtam az optikai tuningot kerülöm (a Calibránál). Csak a kerekek és az első lámpák nem eredetiek. Én inkább a motor tuning híve vagyok. :)

Dester 2010.12.20. 13:47:48

@Speedman: értem :) És milyen motortuning van a verdán? Egyáltalán milyen motor van benne?

Speedman 2010.12.20. 14:24:36

Az enyém is 16V-s.
Először is lecseréltem a KS hengerfejet Cosworthre, mivel az strapabíróbb. Majd kapott egy EDS chipet (megérte betenni). Beépítésre vár egy Lexmaul szívósor és egy épített 60-as kipufogó rendszer (hogy legyen értelme a Lexmaul által szállított többlet levegőnek) + benzinnyomás emelő. Kérdéses még egy Risse sporttengely vásárlás.

Dester 2010.12.20. 15:02:34

@Speedman: jól hangzik, sajnos én nem találtam Cosworth fejet. :( Chipben viszont tudok nagyon jót, ha érdekel. Az enyémben már a 4. chip van, folyamatosan optimalizálta az évek alatt (és optimalizálja a mai napig) a srác. Nincs rizikó, kipróbálhatod, és ha tetszik, akkor viheted, ha nem, nem.

A Lexmaul nekem is nagy vágyam, de egyelőre még az apró cicomák mellett az állapotmegőrzés és -javítás a cél. Például az ilyen ínyencségek előtt még hátra van a teljes karosszériamunka és fényezés is, mert kezd nagyon rossz állapotba kerülni a kaszni.

Speedman 2010.12.20. 17:42:22

Én amikor megvettem egyből ment a kasztnishoz. tetőkárpit, váltószoknya, lökhárító csere. Új gumik, új vezérlés stb. . Csak utána fordult a figyelmem a motortér felé. :)

Nem hiszek a chipek folyamatos frissítésében. Ez egy parasztvakítás. Akkor az összes gyári eprommal is ezt (kellene) csinálnák. Az enyém az egyik legjobb a tapasztalatok szerint. Eredetileg igazából azért tettem bele, mert olyan rossz a gyári nyomatékgörbéje, hogy a városban 3e fölé kellett forgatni, hogy egyáltalán fel vegye a városi ritmust. Persze bizalmatlan voltam a chipeléssel szemben, így az új chipet nem forrasztattam oda, hanem egy védőkupakkal rögzíttettem, amivel bármikor kicserélhetem, ha nem válik be. Bevált. A nyomaték egy ezressel lejjebb megjött és a végseb. is egy tízessel feljebb ment (235). Az ára meg mindössze 13e volt.

Dester 2010.12.20. 22:47:30

Amikor én az enyémet vettem, akkor még a kasztnival nem volt sok gond. Azóta eltelt 5 év, és jött a rozsda is.

A chippel kapcsolatban: először egy Irmscher gyári chip került az autómba. Az eladónak egy szintén C20XE Astrája van, egyébként elektronikával foglalkozik, és most már sok-sok év tapasztalat van a háta mögött. Ne hidd azt, hogy a gyári (akár tuning) chipeken még nincs mit babrálni. Belőnek egy jó értéket, kicsit alakítgatnak rajta, máris jobb, de még mindig lehetne jobb az esetek nagy részében. Arról nem is beszélve, hogy millió, autóspecifikus apróságot figyelembe kell venni, például a kipufogó légáramlását is. A cimborám is folyamatosan finomítgatta a paramétereket, az én igényeimet figyelembe véve, tehát nekem egy teljesen személyre szabott chipem van. (Az sem igaz, hogy mindig egyre jobbak lettek a chipek, ugyanis olyan is előfordult, hogy a check control is bejelzett, és picit gyengébben is muzsikált. De ez benne van, ez is tapasztalat volt.)
A következő útmutatások szerint járt el: legyen egyenletesebb a nyomatékgörbe (pontosan ugyanazon okok miatt, amit írtál), részterhelésen kevesebbet fogyasszon, teljes terhelésen pedig kicsit több nyálat kapjon. Olyankor úgysem a fogyasztás számít. :) Szerencsére nekem foglalatos a vezérlőelektronikám, így nem kell forrasztgatni, a chipeket könnyű cserélgetni. Én nem akarok senkinek üzletet csinálni, de mivel ebben a témában szakbarbár vagyok (viszont az eredményt azt látom), szívesen megadom az elérhetőségét a srácnak, talán érdemes lenne felhívnod. Mostanra (évek alatt) eléggé kiforrott a téma. Egy telefonnal nem veszítesz semmit, és amúgy is rizikómentes a dolog. Abban biztos lehetsz, hogy nem ver át, a tűzbe tenném a kezem érte. De majd erről az egész sztoriról is lesz egy szép nagy blogbejegyzés...

Speedman 2010.12.23. 13:44:56

Még mindig nem értem, mit finomít a haverod és hogyan. Azért egy motorvezérlő programba belepiszkálni komoly tudás kell. Bocs, de maradok az enyémnél, mert az nekem bevált. Amúgy sem hiszem, hogy ennél többet kitudna hozni ami most van benne. Kb. 8-12% közé teszik a teljesítmény és nyomaték növekedést(mint felső határt). Ezt a végsebesség tekintetében hozza is az enyém. Itt már nincs mit (nagyon) csiszolni. Ezután jöhet a komolyabb tuning, amit fentebb már írtam. Amúgy kiváncsiságból, mennyiért vetted a tiedet?

Olvastam a hengerfejes posztot is. Ha már levetted a hengerfejet miért nem csiszoltad meg a szívó oldali portokat? Elvileg az is hoz valamennyit a levegő bevitelen.

Dester 2010.12.23. 13:58:58

@Speedman: no, neki pont ez az említett komoly tudása van meg, plusz az eszközei hozzá, a laptoptól az EPROM írón át a forrasztópákáig :) Emellett elektronikával foglalkozik, rajtautomatikát és rengeteg más, autóba való kütyüt is készít. Lásd: www.roxracing.eu/index.php?oldal=&p_title=KEZD%D5LAP

A galériában az én autómat is megtalálod.

Anno (talán 2007-2008) az Irmscher chipet egy tizesért vettem beépítéssel együtt, azóta a "frissítéseket" eléggé kedvezményes áron kapom, mivel cimborák is lettünk. Pl. ő ledezte be a hátsó lámpám is, plusz szerelte be a digitális műszerfalat. Az autó most is épp nála van.

A hengerfejes témához: örültem, hogy működik... pont akkor esett szét, amikor nagyon kellett volna, úgyhogy minél hamarabb rendbe akartam hozatni.

Speedman 2010.12.23. 20:48:06

Az én chipem kb. 17le pluszt ad, és 7500-nél szabályoz le (szóval csodák nincsenek, nagyjából ugyanazt tudják). Na, ez nálam inkább elméleti, mert 7e fölé csak egyszer pörgettem egy 325d ellen. Az érdekel még, hogy neked hogy alakult a végseb. chipelés után.

A digitális műszerfal engem is foglalkoztatott(ki is néztem egy eladót), de négy hete szólt a srác, akitől szoktam venni a bontott cuccokat, hogy van egy jó állapotú turbós váltó(meg is vettem). De a gond, hogy ahhoz kell a turbós műszerfal is, ezért lemondtam róla. Hogy mutat este? Van róla kép, esetleg videó?

Dester 2011.01.10. 14:22:41

@Speedman: kicsit elmaradtam, de most pótlom. Szóval... hogy hogy alakul a végsebesség, fogalmam sincs, nem szoktam tesztelni.

Lesz nemsoká blogbejegyzés a digitális műszerfalról is. Facebookon a "Dester's Calibra" csoportban látható róla fotó: http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=320821287629&set=o.298564066465

Ez már a ledesített verzió, de még nem a fényerőnövelt változat. Azt még én se láttam, épp folyamatban van. :)

Speedman 2011.01.14. 20:10:28

A végsebességet azért kérdeztem, mert szerintem ezen lehet legjobban megnézni mit is tud egy chip.
A gyorsulás igen szubjektív érzés, a stopper szintén nem megbízható, a műszeres mérésben sem hiszek, mivel az is szoftver és lehet manipulálni. Elég, ha az alapértékeket magasabbra állítjuk, hagy örüljön a kedves ügyfél (tisztelet a kivételnek).

Szóval én úgy teszteltem, hogy régebben volt egy autópálya szakasz(ami már nem fizetős, elkerülőnek építették),úgy 5 km, amit évekkel hamarabb építettek meg, mint a hozzácsatlakozó autópálya. Így igen kihalt volt évekig. Ideális tesztelésre. A chip előtt megnéztem mit bír. 215 -nél állt meg. Utána 225-ig bírt felmenni. A cosworth hengerfej feltevése során felújítattam a motort (gyűrűk, szelepek cseréje stb.), majd bejáratás után újból teszt és 235 lett a vége.

Néztem a a képeket. Jó lett volna egy olyan kép is, ahol vezetőülésből lenne látható. Én plazmaszámlapon gondolkodok. Találkoztál már ilyennel élőben?

Dester 2011.01.17. 19:42:02

@Speedman: Persze szubjektív a gyorsulás, de valamennyi idő elteltével a placebo-faktor elég jól kizárható. Érzi az ember, hogy itt-ott nem ment úgy az autó korábban, mint eddig, a fogyasztás meg egészen precízen mérhető.

Lesz majd fotó a digitális műszerfalról még, csak legyen összerakva az egész beltér, mert így most eléggé katasztrofális a helyzet. Maga a műszerfal nagyon szép a megemelt fényerővel, múlt héten volt alkalmam megcsodálni.

Láttam már plazma számlapot is, tetszett az is nagyon, először abban gondolkodtam. Aztán jött egy lehetőség a digitális műszerfalra, nagyon megtetszett, úgyhogy az lett. :)

Droidvezérlö · http://autonepper.blog.hu 2011.05.17. 09:38:43

Akkor ugyanettől a usertől vettem én is astra f prospektust,ugyanezt írta rá az enyémre is! :)

outstep01 2012.01.14. 08:13:06

Szervusz Dester! Esetleg laci foglalkozik c20ne chipek optimalizálásával? Ha igen akkor érdekelhet!

Dester 2012.01.14. 12:50:38

@outstep01: Szia! Megkérdeztem Lacit és kedvező választ kaptam, de a részletekért kérlek vedd fel velem emailben a kapcsolatot. (Megtalálod a blog jobb oldalán a Kapcsolat rész alatt.)
süti beállítások módosítása