A motorhoz Misi legutóbbi hengerfejes műtétje óta nem kellett javítási célból hozzányúlni, a víz sem olajosodik, a hidrotőke-csattogástól eltekintve szépen teszi a dolgát. Mégis előfordul – főleg egy már majdnem 20 éves autónál –, hogy egy-egy alkatrész csendben megadja magát, ez egyszerűen elkerülhetetlen. De hogy esetenként mennyire bosszantó apróság tud kibabrálni az emberrel, az valami elképesztő. Volt már egy ilyen poszt, ez viszont – az anyagi kárt tekintve – bőven lepipálja azt a sztorit.
Idén nyáron nyugodtan autózgattunk a legnagyobb nyári melegben Hódmezővásárhelyen és környékén egy szép vasárnap délután. Próbálgattam a klímát is, de sajnos nem volt túl effektív, erről majd egy posztsorozat fog szólni, ha végre tényleg elkészül (sokadjára is) jövő év elején. Megálltunk Vásárhely határában a motocross pálya mellett szamócázni egyet, de a motort nem állítottam le. Egyszer csak a barátnőm kiabál, hogy folyik a víz a jobb első keréknél az aszfalton. Nem voltam ideges, miért lettem volna, a motor jó, mi baj lehet, talán csak az eddig szokatlan kondenzvizet látja, még ha nem is ott kéne folynia. Odanéztem azért: na ennyi kondenzvíz azért sok lenne... Gyorsan felvágtam a motorháztetőt, és nini: mintha egy létfontosságú cső hiányozna a kiegyenlítő tartály oldalánál. A víz meg csak úgy dől kifelé a rendszerből.
Nem ámélkodtam sokáig, a motort azonnal lelőttem és elkezdtem körülnézni a motortérben. A cső ugyan nagy nehezen meglett, de indokolatlanul lent fityegett a tűzfalnál. A hűtővíz jelentős része meg elfolyt, először arra tippeltem, hogy megint eltört a gumicső. Akárhogy is, innen önerőből lábon nem megyünk haza.
Mély elnézéskérések közepette hívtam fel Zsoltit, vasárnap is van, meg ebédidő is, de nem vagyok annyira messze, meg amúgy sem leszek hálátlan, de hát szarban volnánk. Zsolti szerencsére épp otthon is volt és rá is ért, úgyhogy nemsoká meg is jelent a tetthelyen. Ilyenkor mindig hozza magával a komplett szerszámkészletet és egyéb kisebb alkatrészeket, amikre szükség lehet, persze fel is készítettem a kivizsgálandó témakörre. (Plusz fagyálló amúgy is mindig van a kocsi csomagtartójában.)
Zsoltinak nem is kellett sokáig keresgélnie, gyorsan meglett a hiba forrása. Egy kép többet mond ezer szónál, hát még kettő:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Miklós Németh 2013.01.20. 17:32:03
Az lenne a problémám hogy a 2000-res 16V-es calibrámon világít a motorkompressziós lámpa és azóta 4500fölé nem megy a fordulat mert letilt mit tudok tenni? Azóta nem is nagyon indul be!:( A fordulatszámmérő amikor ráadom a gyújtást össze vissza ugrál le fel!:( Mit tudok tenni? Mi a hiba?